نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1713
-
الف
+

«عارف جعفری» در جمع داوران فصل دوم مسابقه «نواهنگ» قرار گرفت

«عارف جعفری» فصل دوم مسابقه «نواهنگ» را داوری می کند.

به گزارش آی فیلم 2، «عارف جعفری» خواننده و آهنگ‌ساز افغانستانی به عنوان یکی از داوران بخش اصلی مسابقه نواهنگ معرفی گردید.

مراحل اولیه فصل دوم مسابقه آوازخوانی «نواهنگ» توسط شبکه آی فیلم2 برای خوانندگان نوظهور و با استعداد افغانستانی مقیم ایران، برگزار شده و همزمان با به پایان رسیدن مرحله ارزیابی اولیه فصل دوم، داوران برای انتخاب 30 بهترین فصل دوم مسابقه نواهنگ معرفی خواهند شد.

با انتخاب 30 استعداد برتر آوازخوانی، مسابقه نواهنگ وارد مرحله حضوری می شود که در نهایت ده نفر به مرحله رقابت اصلی و تلویزیونی وارد خواهند شد.

«عارف جعفری» خواننده، آهنگ‌ساز، ادیب، شاعر و هنرمند معاصر افغانستان در سال 1353 در باغچار ولایت ارزگان دیده به جهان گشود.

او از همان نوجوانی به هنر موسیقی و ادبیات علاقه داشت و افزون بر سرایش شعر، سازهای نی، کیبورد و هارمونیه را نیز در جوانی فرا گرفت.

جعفری نیز در زمینه ادبیات هم دستی بر آتش داشته و کتاب«از جنس پریشانی» را چاپ و روانه بازار کرده است، وی از بنیان‌گذاران خانه ادبیات افغانستان در ایران و نیز عضو هیئت مدیره آن است.

عضویت در دبیرخانه جشنواره ادبی قند پارسی، دبیرخانه سلسله همایش‌های نقد ادبی «شب‌های کابل» و شورای نویسندگان فصل­نامه «فرخار» از دیگر فعالیت‌های ادبی عارف به شمار می‌رود.

«صیاد»، «رود»، «صبا مزار میرم»، «پرواز» و «تا آن سوی سمرقند» از جمله آلبوم هایی است که تا کنون از «عارف جعفری» این آوازخوان افغانستانی نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

«آرش بارز» داور مسابقه «نواهنگ» شد

ع ا

نظر شما
ارسال نظر